Een robot als host, kan dat wel?

Robotisering en digitalisering, positief of negatief, een mening hebben we allemaal. Het vervangt banen maar het creëert ook banen. We kunnen er veel over praten, discussiëren en de voors en tegens op een rij zetten maar waarom nemen we niet gewoon de proef op de som. Dat hebben we bij Receptel gedaan. Marketing Manager Marleen Smith vertelt graag waarom Receptel voor Pepper heeft gekozen. 

"Receptel is de specialist en dienstverlener op gebied van hospitality & klantontvangst en investeert voortdurend in nieuwe innovaties passend bij haar dienstverlening. Zo creëren wij de ultieme klantbeleving. In januari 2017 heeft Receptel robot-host Pepper toegevoegd aan haar team van gastvrouwen en heren. Uiteraard is het spannend, want gaat ontvangst niet voornamelijk over persoonlijk welkom heten en een warm welkom bieden? Het antwoord is ja! Een goede ontvangst valt of staat met de manier waarop je ontvangen en welkom geheten wordt. Maar dat betekent niet dat het innovatie in de weg hoeft te staan. 

Wij zijn ook niet over één nacht ijs gegaan maar hebben vooraf duidelijk een doel gesteld. Pepper moet toegevoegde waarde bieden. We zijn gaan testen en luisteren naar de gebruikers en weer gaan testen. En samen met onze software ontwikkelaar zijn we Pepper gaan ontwikkelen. Op dit moment zijn we aan de laatste sprints begonnen en ik ben blij te kunnen zeggen dat we ontzettend tevreden zijn. Mens en robot gaan ook binnen ons vak heel goed samen. Gasten van USG People, waar Pepper stage loop, reageren positief op Pepper omdat Pepper standaard werkzaamheden als aanmelden overneemt en de gastvrouwen echt aandacht aan de gast kunnen geven. Dat wordt als heel positief ervaren. 

Uiteraard willen we blijven ontwikkelen en Pepper nog beter op wensen en behoeften aan laten sluiten. Kom dan ook vooral kennismaken als je nieuwsgierig bent en denk met ons mee. Stuur een mail naar pepper@receptel.nl en Pepper neemt contact met je op."