Een warm welkom voor iedere gast

In een wereld die snel verandert, waar verwachtingen hoog zijn en de files lang, verlangen we allemaal wel eens naar een adempauze. Een moment waarin we even tot onszelf kunnen komen en volledig ontzorgd worden. 

Stel u zich voor hoe het zou zijn als u binnenkomt bij een klant en u wordt bij de ingang opgewacht door een gastvrouw die zegt: ‘Goedemorgen meneer Jansen. Welkom, ik had u al verwacht, wat fijn dat u er bent. Kan ik uw jas aannemen? Neemt u plaats, dan zal ik u wat te drinken inschenken en doorgeven dat u bent gearriveerd.’ U voelt zich welkom, verwacht en alles wordt voor u geregeld. Uw jas wordt aangenomen, u mag plaatsnemen en terwijl er een heerlijke kop koffie of thee voor u wordt gehaald, wacht u op degene waarmee u een afspraak heeft. Een warm gevoel en een moment van rust voordat u uw afspraak ingaat.

Dat is wat Receptel verstaat onder Hostmanship. Wij laten iedere ontmoeting van waarde zijn en geloven dat een warm welkom het begin is van een mooie samenwerking. 

Op welke manier zorgt u voor een warm welkom voor uw klanten? Receptel helpt u graag op weg. Doormiddel van Training & Consultancy bieden wij u advies en opleidingen op maat. Zo ook bij de Christelijke Hogeschool Ede. Lees hieronder meer over deze mooie samenwerking.

Samenwerking Christelijke Hogeschool Ede en Receptel

“Binnen de Christelijke Hogeschool Ede ontstond in 2016 de behoefte in te zetten op een actieve ontvangst van onze gasten. De wens was dat de gasten zich gezien en welkom zouden voelen. Na de nieuwbouw- en verbouw van de school veranderde de rol van het Receptie team van een reactieve naar een proactieve ontvangst. Dit betekende een andere manier van werken. Zij kregen veel meer de rol van gastvrouw, waarbij het zo is dat niet alleen de receptiebalie hun werkplek is, maar ook de hal en entree van de CHE tot hun werkveld ging behoren. Om hen te ondersteunen in die veranderende rol heeft de CHE contact gezocht met Receptel. Samen met Receptel is een programma van vier maanden en een aantal ‘terugkom’ momenten opgezet waarin een medewerker van Receptel steeds op de werkvloer aanwezig was om de collega’s van de receptie te trainen en begeleiden. De formule blijkt succesvol. De collega’s zijn; met een duidelijk positief resultaat, proactief in de benadering van onze gasten. Zowel studenten, medewerkers als gasten ervaren de verandering als positief. Nog dagelijks krijgen de gastvrouwen complimenten voor hun attente, professionele, gastgerichte en vriendelijke ontvangst. Receptel heeft ons hierbij op een adequate en deskundige manier begeleid.”

- Henk LangerakHoofd Huisvesting & Beheer, Dienst Service & Expertise, Christelijke Hogeschool Ede.

 

Wilt u meer weten over de mogelijkheden die Receptel te bieden heeft op het gebied van Training & Consultancy? U leest hier meer. Wilt u contact om de mogelijkheden (op maat) te bespreken? Laat dan uw gegevens achter middels dit contactformulier en wij nemen vrijblijvend contact met u op.

Wilt u meer weten?

Neem contact op
Receptel

Receptel Nederland
P.J. Oudweg 61
1314 CK Almere

info@receptel.nl
+31 (0) 36 529 40 01