De toegevoegde waarde van opleiden voor uw organisatie

Receptel ziet opleiden & trainen van Hospitality Professionals als een waardevolle investering, maar ook als blijk van waardering richting haar medewerkers. Onze eigen Hospitality Professionals worden dan ook regelmatig getraind om ze te inspireren, motiveren en uit te dagen iedere dag het beste uit zichzelf te halen.  Naast persoonlijke ontwikkeling voor onze medewerkers vertaald deze investering zich direct door naar de kern van onze dienstverlening: Een warm welkom voor iedere gast. 

Training Gastvrij Omgaan Met Agressie

Eén van de trainingen die wij hebben ontwikkeld is de Gastvrij Omgaan Met Agressie (GOMA) training. Wij vroegen Mandy Robben, namens Receptel werkzaam als Hospitality Professional bij Essent in Den Bosch, naar haar ervaring als deelneemster van deze tweedaagse training. 

"Voordat ik via Receptel als Hospitality Professional bij Essent aan de slag ging heb ik samen met nog 12 collega’s van Receptel de GOMA training gevolgd. De training bestond uit theorie, diverse werkvormen en rollenspellen om voorbeelden uit de praktijk na te bootsen en zo te oefenen met situaties die zich voordoen op de werkvloer. Één van de methodieken die gebruikt werd was de methodiek van Roos van Leary, een hulpmiddel om de interactie tussen mensen te begrijpen en inzicht te krijgen in hoe je eigen gedrag kan aanpassen om het gewenste resultaat te behalen. Door de rollenspellen word je uitgedaagd om uit je comfortzone te stappen en kon je ervaren hoe je reageert in onverwachte situaties. Dit werd daarna met de groep besproken en geëvalueerd. Een erg leerzaam proces waar je direct handvatten krijgt toegereikt om de volgende keer te kunnen toepassen in de praktijk.

Ik had voordat ik bij Receptel in dienst kwam nog niet veel ervaring in de hospitality dus heeft de training mij heel veel informatie en inzichten gegeven die ik anders niet had gehad. Ik vond het prettig dat de Hospitality Professional centraal werd gesteld in plaats van de organisatie. Dus hoe ga jij om met verschillende gasten en hoe laat jij zien dat je gastvrij bent en wat kan jij doen voor een optimale gastbeleving. Je wordt bewust van je eigen handelen, want alleen als je je hiervan bewust bent, kun je daarop acteren en op die manier een betere gastvrouw of -heer zijn voor de organisatie waar je werkt." 

De toegevoegde waarde van de training

"Door de training ben ik in mijn functie nu veel meer bezig met wat ik zelf kan doen om voor gasten een optimale gastbeleving te creëren. Ik ben mij bewust van welke invloed ik zelf kan uitoefenen op de ontvangst van gasten en welk effect mijn eigen handelen kan hebben op de gasten die ik verwelkom. Elke gast is uniek en ik weet daar nu veel beter op in te spelen.

De Hospitality Professionals van Receptel staan bekend om het geven van een warm welkom aan elke gast. Deze training levert een grote bijdrage aan inzichten. Of je nu veel of weinig ervaring hebt in de Hospitality branche, de GOMA training is zeer van toegevoegde waarde voor Hospitality Professionals, maar ook voor organisaties die klantontvangst hoog in het vaandel hebben staan."

Meer informatie

Wil u als organisatie ook een professionaliseringsslag maken en uw gasten verrassen en voorzien van een warm welkom? Dan is het trainen van uw medewerkers op het gebied van Hospitality en Gastvrijheid een mooi begin. Wij helpen u graag verder met onze standaard trainingen of een training op maat. Neem contact met ons via dit contactformulier voor meer informatie.

Wilt u meer weten?

Neem contact op
Receptel

Receptel Nederland
P.J. Oudweg 61
1314 CK Almere

info@receptel.nl
+31 (0) 36 529 40 01