4 redenen om uw receptie te outsourcen

Een verrassende ontvangstbeleving en een prettige eerste indruk zijn zeer belangrijk voor het imago van uw organisatie. Een warm welkom, een glimlach, het gevoel verwacht te worden als je bij een bedrijf naar binnen loopt, is wat iedere gast graag wil ervaren. In de praktijk blijkt dit in vele gevallen nog een flinke uitdaging te zijn om de receptie continue bezet te hebben en dan ook nog eens op het gewenste niveau.. Er bestaat een grote kans dat u als organisatie één van de volgende uitdagingen herkent;

  • De vakanties zijn gepland, maar de vervanging is nog niet volledig geregeld. Dit resulteert in een lege ontvangstbalie.
  • Er staat al geruime tijd een vacature open. Goede werknemers zijn steeds moeilijker te vinden in de steeds krapper wordende arbeidsmarkt. Het zoeken naar geschikt personeel kost u daarom veel meer tijd en ondertussen draait uw receptie met 1 teamlid minder. 
  • Eén van uw vaste teamleden van de de receptie meldt zich ziek en er is niemand beschikbaar om achter de receptie plaats te nemen.
  • U wilt graag het niveau van de ontvangstdienstverlening naar een hoger niveau brengen. De receptie is het visitekaartje van de organisatie en gasten willen graag ontzorgt en verrast worden wanneer ze bij u op bezoek komen. Dit vraagt om een andere aanpak, maar hoe krijgt u uw medewerkers mee in deze veranderingen?

Dit zijn een aantal vraagstukken waar u als organisatie tegenaan kan lopen en waar veel tijd in gaat zitten. Dit zijn dan ook allemaal redenen waarom het outsourcen van uw receptie een oplossing zou zijn. Laat ik u meenemen wat in 4 belangrijke redenen om uw receptie te outsourcen.

  1. 100% bezettingsgarantie. U hoeft zich niet meer druk te maken over de bezetting en aansturing van de receptie, niet meer tijdens de vakantieperiode, maar ook niet meer bij ziekte of onverwachte afwezigheid als u overstapt naar Outsourcing. Want dat word dan allemaal voor u geregeld.
  2. Goed opgeleide Hospitality Professionals die direct inzetbaar zijn en fungeren als het verlengstuk van uw organisatie.  
  3. Het uit handen nemen van de dagelijkse aansturing en coaching van de hospitality professionals.  
  4. De mogelijkheid en flexibiliteit om wanneer nodig te kunnen op- en of afschalen.

Wilt u meer weten?

Bent u geïnteresseerd in wat wij voor u kunnen betekenen op het gebied van Outsourcing? Wij denken graag met u mee hoe we u kunnen ontzorgen en de ontvangstdienstverlening zo kunnen inrichten dat deze waarde toevoegt aan uw organisatie en gaat gelden als verlengstuk van uw imago.

Wanneer u graag een keer vrijblijvend met ons in gesprek gaat over de mogelijkheden, vul dan het contactformulier in of neem contact op met Daniëlle Sikkema via 06 28 46 32 55 of per mail via dsikkema@receptel.nl.

Danielle Sikkema-Kok

06-28463255 

dsikkema@receptel.nl

Receptel

Receptel Nederland
P.J. Oudweg 61
1314 CK Almere

info@receptel.nl
+31 (0) 36 529 40 01