Hoe overtuig jij onze recruiter?

Onze recruiter Bastiaan komt -zoals je misschien wel kan verwachten- veel met cv's en motivatiebrieven in aanraking. Wil je weten hoe je de beste indruk kan maken met jouw sollicitatie? In een interview vertellen zij de geheimen van dé perfecte sollicitatie!

  • Stuur Bastiaan een WHATSAPP
  • Stuur Bastiaan een E-MAIL
  • 06 - 416 880 11
Stel een vraag aan Bastiaan

Waar let je op bij het maken van de eerste selectie van receptionistes/hospitality professionals?
"Bij een eerste selectie kijk ik naar relevante werkervaring. Onze voorkeur gaat uit naar twee jaar relevante werkervaring binnen de hospitality. de hospitality. Dit kan in een zakelijke omgeving, de hotellerie, of bijvoorbeeld in de zorg. Een mooie representatieve winkel kan ook. Kortom: als je ervaring hebt met het ontvangen van gasten, willen we je graag spreken!"

Welk cv komt absoluut op de ‘ja-stapel’ terecht?
"Een verzorgd CV waarin direct zichtbaar iswat de relevante en recente werkervaring is en welke opleiding er genoten is. Daarnaast, niet onbelangrijk: een telefoonnummer wat daadwerkelijk bereikbaar is!"

En welk cv belandt direct op de ‘nee- stapel’? 
"CV’s waaruit blijkt dat de kandidaat eigenlijk liever een ander soort functie zou vervullen. Bijvoorbeeld CV’s met de tekst: “een administratieve duizendpoot” doen het niet goed voor hospitality functies."

In hoeverre is een motivatiebrief in deze branche belangrijk?
"Niet van cruciaal belang, in plaats van een lange motivatiebrief die rechtstreeks van het internet lijkt te komen zie ik liever in 4 of 5 zinnen waarom iemand enthousiast is geworden van de functie en waarom de functie bij hem of haar past."

Hoe kan een sollicitant bij jou opvallen?
"Een kandidaat die goed voorbereid op sollicitatiegesprek komt, dressed for the job she or he wants! Dus: representatieve, professionele uitstraling. Daarnaast is het altijd prettig als iemand tijdens het gesprek eerlijke, gemotiveerde en uitgebreide antwoorden geeft en vragen stelt. Een recruiter wil zelf zo weinig mogelijk aan het woord zijn!"

Wat is je grootste cv-ergernis?
"CV’s met een telefoonnummer wat niet up to date is. Cv’s voor een andere functie (zie nee stapel)."

Wat is een absolute no-go?
"Te laat komen, of helemaal niet op komen dagen. “Ik ben het vergeten” is een directe uitsluiting van de verdere sollicitatieprocedure."

Welke sollicitant staat in jouw geheugen gegrift?
"Een dame die mij recent wist te verbazen met haar enthousiasme, energieke uitstraling en goede voorbereiding was een dame uit Rotterdam. Zij werd op een vacature van ons geattendeerd door één van onze receptioniste/hospitality professional. Een “doorverwijzing” als deze leidt vaak tot kwalitatieve sollicitaties, omdat onze receptionistes als geen ander weten wat de functie inhoudt en wie daarvoor geschikt kan zijn. Toen ik haar belde, kon ze diezelfde middag naar ons kantoor in Rotterdam komen. Daar hebben wij een heel goed gesprek gehad en ze wist mij snel te overtuigen. Ondertussen heeft zij, na een tweede gesprek, een mooi aanbod ontvangen. Ik ben ervan overtuigd dat Hopelijk gaat ze het geweldig gaat doen bij Receptel! De receptioniste die haar heeft doorverwezen krijgt voor deze doorverwijzing een mooie bonus op haar volgende salaris."

Receptel

Receptel Nederland
P.J. Oudweg 61
1314 CK Almere

info@receptel.nl
+31 (0) 36 529 40 01