Werken als Ambulant Receptioniste

De functie van Ambulant Receptioniste (m/v) is een afwisselende baan binnen de hospitality branche. De functie is vergelijkbaar met de funcatie van Receptioniste, echter werk je als Ambulant Receptioniste bij verschillende klanten van Receptel en op verschillende locaties.

Als Ambulant Receptioniste werk je, afhankelijk van jouw wensen, drie of vier dagen per week. Hierin zijn de werktijden flexibel. Zo kan je de ene week bijvoorbeeld om 7.00 uur 's ochtends beginnen tot 15.30 uur, waar je de week erna om 12.00 uur begint en tot 20.30 uur.

In alle gevallen ben je als Ambulant Receptioniste het visitekaartje van de organisatie en verantwoordelijk voor het uitdragen van gastvrijheid. Je bent continu in contact met mensen, van collega's, tot gasten, tot leveranciers. Juist doordat je op verschillende locaties werkzaam bent in deze functie, doe je veel social contacten op.

Houd je van dynamiek en afwisseling in je werk? Reageer dan op een van de openstaande vacatures!

Afwisseling

Als Ambulant Receptioniste heb je veel afwisseling in werkzaamheden, maar ook in werkomgeving en werkwijze, zoals systemen waarmee je werkt.

Contact

Je bent de eerste persoon die een collega, gast of leverancier ziet bij binnenkomt en bent in deze functie dus de hele dag met mensen in contact.

Alleskunner

Voor een collega kan het onbekend zijn welke vergaderruimtes nog beschikbaar zijn. Als Ambulant Receptioniste ben jij van alles op de hoogte en weet je creatieve oplossingen te bedenken voor uitdagingen.

Beste in je vak

Doordat je bij verschillende opdrachtgevers inzetbaar bent, bouw je snel je competenties uit. Onze Ambulante Receptioniste zijn niet zomaar de beste Hospitality Professionals van Nederland!

Een dag als Ambulant Receptioniste

Het is 6.30 uur, je hebt net gedoucht als je telefoon gaat.. de planning afdeling van Receptel. De vaste receptioniste van een opdrachtgever in Utrecht is onverwachts niet aanwezig, waardoor je wordt gevraagd om zo snel mogelijk richting Utrecht te rijden. Zij hebben jouw hulp vandaag hard nodig! 

Ondanks wat vertraging onderweg, kom je om 07.45 uur het pand van de opdrachtgever binnenlopen. Lekker op tijd, zodat je om 08.00 uur echt klaar zit om de eerste collega’s en gasten te ontvangen. Nadat je alles hebt opgestart loop je nog even een rondje door het vergadercentrum en zorg je dat de ontvangstruimte netjes is.

Je hebt een kopje koffie meegenomen naar de receptie en ontvangt de eerste collega's met verschillende vragen. Of je nog een vergaderzaal beschikbaar hebt, een gast kan aanmelden en een bos bloemen wil bestellen. De eerste gasten bellen aan bij de garage en na het controleren van hun naam en met wij zie een afspraak hebben laat je hen binnen. Gasten heet je van harte welkom, je zorgt voor een lekker kopje koffie en laat de personen weten met wie zij een afspraak hebben, dat hun gasten er zijn. Ook leveranciers en sollicitaten en verbindt je keurig door naar de juiste persoon en wenkt tussendoor je binnenkomende collega’s een ‘hele goedemorgen’.

Nadat de postbode een flinke stapel post bij je heeft achtergelaten, melden de volgende gasten zich aan jouw receptie. Er zijn in de ochtend veel afspraken met gasten uit binnen- en buitenland en jij wilt hen natuurlijk een warm welkom geven, de één in het Nederlands, de ander in het Engels!

Voor je het weet is het 16.00 uur. Het laatste half uur ben je bezig met de voorbereidingen voor de volgende dag, je boekt de laatste dag passen uit en typt een duidelijke overdracht voor je collega. Tussendoor ontvang je een berichtje van de afdeling Planning met een roosterwijziging voor de volgende dag. Morgen moet je naar Almere in plaats van Amsterdam. Yes, je favoriete locatie! En vanuit Almere ben je ook nog eens lekker snel thuis.

Wat wij vragen

  • Een afgeronde MBO 4 opleiding;
  • Minimaal 2 jaar hospitality ervaring;
  • Een rijbewijs B;
  • Goede kennis van de Nederlandse en Engels taal in woord en geschrift;
  • Bekend met MS Office;
  • 24 tot 32 uur per week beschikbaar, waarvan 6 zaterdagen per jaar;
  • Flexibel inzetbaar op werkdagen tussen 06:30 uur en 21:00 uur;
  • Niet gebonden aan schoolvakanties (juli en augstus).

Wat wij bieden

  • Een vaste contract binnen een sterk groeiende organisatie;
  • Een bruto salaris tussen €1.850 en €2.100 op basis van 40 uur;
  • 8% vakantietoeslag;
  • Een aantrekkelijke pensioenregeling;
  • 23 vakantiedagen op fulltime basis;
  • Een zakelijke telefoon;
  • Een leaseauto met tankpas die je (indien gewenst) ook privé mag gebruiken;
  • Trainingen op het gebied van hospitality en etiquette;
  • Persoonlijke aandacht en begeleiding door Receptel;
  • En uiteraard een top team om mee te werken!
Receptel

Receptel Nederland
P.J. Oudweg 61
1314 CK Almere

info@receptel.nl
+31 (0) 36 529 40 01